Neznáme príbehy úspešných značiek - Filip Kuna, Lenka Pavlík Káčerová
📘Odborná literatúra📘
⭐⭐⭐⭐⭐
Anotácia:
Už ste niekedy premýšľali, prečo máme denne chodiť 10 000 krokov, zásnubný prsteň býva diamantový (a nie smaragdový alebo rubínový) a Santa Claus je červený? Prečo IKEA nemá žiadne okná, výrobca piva Guinness začal vydávať knihu rekordov, Lidl si otvoril reštauráciu pod vedením michelinského šéfkuchára?Ako je možné, že Pepsi mala kedysi šiestu najväčšiu armádu sveta, vyprážané kura z KFC je v Japonsku tradičným štedrovečerným jedlom a Red Bull si v zahraničí kúpite pod iným názvom a za zlomok ceny?
Objavte neznáme príbehy 52 úspešných značiek v tejto jedinečnej knihe!
Dozviete sa aj, že ľudia odmietali, priam neznášali, všetky vynálezy, ktoré nám dnes prídu také normálne ako dýchanie. Prvú vodičku auta pokladali za bosorku, splachovacie záchody boli pre nich maximálne nehygienické a nákupné vozíky ich urážali.
Príbehy dopĺňajú originálne ilustrácie a kniha je perfektným tipom na darček pre každého, kto má rád skryté tajomstvá obľúbených značiek či vecí, ktoré denne využíva, sleduje, navštevuje či konzumuje. Pre čitateľov, ktorí si z deja chcú vziať aj niečo viac, je na konci každej kapitoly pripravená inšpirácia aj miesto na poznámky. Takisto tam nájdete odkaz na stránku s doplňujúcimi obrázkami, videami a ďalšími informáciami, ktoré sa nezmestili do knihy.
Môj názor:
Skvelá kniha o zaujímavostiach značiek, ktoré všetci poznáme. Dozvieme sa odpovede na otázky, ktoré väčšinou riešia marketéri a my, "bežní ľudia", o tom možno ani nevieme.
Ako inovovať toaletný papier tak, aby sa zvýšili predaje? Ako spraviť zo svojej záľuby miliónový biznis? A čo taký Kodak? Prečo skrachoval niekdajší najväčší a najinovatívnejší výrobca fotoaparátov? Toto a ešte viac vám táto kniha krásne predstaví na príkladoch značiek, ktoré všetci poznáme.
Ako sa z obyčajného IKEA katalógu stala legenda a dokonca zberateľská záležitosť? Vedeli ste, že známe farebné logo Chupa Chups navrhol taký velikán ako Salvador Dalí?
Mne sa kniha veľmi páčila, dozvedela som sa veľa nových vecí aj o marketingu, aj o samotných značkách, Musím vyzdvihnúť aj grafické spracovanie knihy, lebo je fakt krásne. Najprv je opísaný príbeh značky, v textu sú zvýraznené zaujímavosti a na konci príbehu je vždy kolónka Inšpirujte sa a tam je opísané, ako sa to dá urobiť podobne ako značka, prípadne ešte lepšie.
A čo vy? Čítali ste túto knihu? Ako sa vám páčila?